Algemeen
-
Wie is MedNet?
MedNet is een platform voor en door artsen, dat wordt uitgegeven door Springer Healthcare in Houten. MedNet staat voor nieuws en nascholing. Wij vinden het belangrijk dat zorgprofessionals in de medische sector snel op de hoogte zijn van het laatste vak- en congresnieuws en nascholingen kunnen volgen. Met een wetenschappelijke adviesraad en een team van wetenschapsjournalisten stellen de medewerkers van MedNet het nieuws wekelijks samen. MedNet bestaat uit een online platform, nieuwsbrieven, kranten en social media. Alle informatie is nauwgezet afgestemd op de behoefte van de zorgprofessional.
-
Door wie wordt MedNet uitgegeven?
MedNet wordt uitgegeven door Springer Healthcare in Houten. Springer Healthcare is een mediabedrijf gericht op de gezondheidszorg en maakt onderdeel uit van SpringerNature. Wij bedenken samen met onze partners hoe zij het meest effectief hun klanten kunnen bereiken.
-
Respecteert MedNet mijn privacy?
MedNet gaat zeer zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw (persoons)gegevens en stelt deze niet ter beschikking aan derden. Lees ook onze privacyvoorwaarden.
-
Zijn apothekers voorschrijfbevoegd?
Ja, als apotheker mag u aangeven dat u voorschrijfbevoegd bent. Volgens de CGR bent u een beroepsbeoefenaar volgens de Geneesmiddelenwet omdat u bevoegd bent geneesmiddelen ter hand te stellen.
Ja, als apotheker mag u aangeven dat u voorschrijfbevoegd bent. Volgens de CGR bent u een beroepsbeoefenaar volgens de Geneesmiddelenwet omdat u bevoegd bent geneesmiddelen ter hand te stellen.
Registreren en inloggen
-
Ik kan niet inloggen
MedNet is een besloten website die vrijwel alleen toegankelijk is voor BIG-geregistreerde medici. Om kosteloos toegang te krijgen tot de website, dient u zich eenmalig te registreren. De registratie duurt slechts enkele minuten. Als u reeds geregistreerd bent als gebruiker van MedNet, kunt u in het inlogscherm eenvoudig inloggen met het door u opgegeven e-mailadres en wachtwoord.
-
Ik ben mijn wachtwoord kwijt
U kunt uw wachtwoord eenvoudig hier opvragen. Na het invullen van uw e-mailadres krijgt u uw wachtwoord binnen enkele minuten toegestuurd.
-
Ik wil graag gegevens wijzigen in mijn account
U kunt uw gegevens wijzigen via Mijn MedNet. Uw e-mailadres wijzigen kan niet via deze website. Daarvoor neemt u contact met ons op via nascholing@springer.com.
Helpdesk nascholingen
-
Ik krijg geen toegang tot een nascholing
Sommige nascholingen zijn alleen toegankelijk voor voorschrijfbevoegde zorgverleners of zorgverleners met een BIG-nummer. Als deze gegevens in uw account ontbreken kunt u geen toegang krijgen. Mocht dit niet correct zijn, dan kunt u uw gegevens aanpassen bij Mijn MedNet.
-
Waarom heb ik tijdens de live uitzending geen of slecht beeld en/of geluid?
Een slechte verbinding kan verschillende (technische) oorzaken hebben: geen stabiele plaatselijke internetverbinding, storing bij een draadloze verbinding etc. Vernieuw de verbinding allereerst met een druk op de F5 toets. Uit ervaring blijkt dat in veel gevallen weer een goede verbinding ontstaat met beeld en geluid. LET OP: Sinds kort is het in veel browsers nodig om actief het geluid van de uitzending aan te zetten. Door met uw muis over de video te gaan verschijnt het icoontje van het volume (luidsprekertje); door daarop te klikken wordt het geluid geactiveerd. Uiteraard moet ook het geluid van uw computer of tablet zelf aan staan.
-
Kan ik ook kijken op een tablet of telefoon?
Ja, dat kan. Soms is het nodig om de video actief zelf te starten door op ‘play’ te klikken. Aangezien een scherm op een telefoon erg klein is en de meeste sprekers slides met u delen, adviseren wij u echter om te kiezen voor een device met een groter scherm voor een betere nascholingservaring.
-
Ik heb een inhoudelijke vraag over een webcast of e-learning
Voor inhoudelijke vragen over webcasts of e-learning kunt u terecht bij nascholing@springer.com. Fijn als u aangeeft over welke nascholing u een vraag heeft.
-
Welke browser moet ik gebruiken?
Wij adviseren u een van onderstaande browsers te gebruiken:
– Chrome
– Mozilla Firefox versie 69.0 of hoger
Let op: Inloggen met Internet Explorer kan voor problemen zorgen.
-
Ik heb een technische vraag
Hardware:
– Een laptop, desktop, tablet of mobiel met een browser
Besturingssysteem:
– Windows 10
– MacOS X versie 10Internet browser:
– Chrome
– Mozilla Firefox versie 69.0 of hoger
Let op: Inloggen met Internet Explorer kan voor problemen zorgenInternetverbinding:
– Breedband
Contact:
Technische helpdesk: technischehelpdesk@bsl.nl
Telefoon: 030 – 638 37 35 (van 8.30-17.00 tijdens kantooruren)
Accreditatie
-
Waarom is er voor mijn beroepsgroep geen accreditatie aangevraagd?
Bij de inhoudelijke samenstelling van een nascholing wordt uitgegaan van een of enkele primaire doelgroepen. Voor deze doelgroepen wordt accreditatie aangevraagd. Daarmee blijft de focus behouden en wordt een nascholing kwalitatief beter. Soms blijkt de inhoud ook voor andere doelgroepen interessant te zijn. Zij zijn vaak van harte welkom om deel te nemen, maar ontvangen dan geen accreditatiepunten. Een Bewijs van Deelname kan eventueel wel worden verstrekt.
-
Wanneer kom ik in aanmerking voor accreditatiepunten bij een live webcast?
Wanneer u de volledige uitzending heeft bekeken, de tussenvragen heeft beantwoord en de posttoets met een voldoende heeft afgerond, komt u in aanmerking voor accreditatie. Deze wordt binnen een week bijgeschreven in uw GAIA-dossier.
-
Kan ik een Bewijs van Deelname ontvangen?
Ja, wanneer u aan de accreditatie-eisen voor een nascholing voldoet, voorzien wij u graag van een Bewijs van Deelname. U kunt dit aanvragen door een e-mail te sturen naar nascholing@springer.com.
-
Ik heb een live webcast bekeken maar nog geen punten gekregen
De accreditatiepunten voor deelname aan een live nascholing moeten handmatig door ons worden verwerkt. Dat gebeurt in principe binnen een week na de uitzending. Wanneer na deze week uw punten nog niet zijn bijgeschreven kunt mailen naar nascholing@springer.com.
-
Ik heb een on-demand webcast bekeken, maar nog geen punten toegekend gekregen
Wanneer u de uitzending helemaal bekeken heeft en de posttoets met een voldoende heeft afgesloten, komt u in aanmerking voor accreditatiepunten. Indien u BIG-geregistreerd bent, worden uw punten direct na afronding van de module bijgeschreven in uw GAIA-dossier. Wanneer u niet BIG-geregistreerd bent, worden de punten handmatig bijgeschreven; dit kan enkele weken duren. Voor vragen over de toekenning van uw punten kunt mailen naar nascholing@springer.com
-
Ik heb een e-learning gevolgd, maar nog geen punten toegekend gekregen
Wanneer u de e-learning helemaal heeft afgerond en de posttoets met een voldoende heeft afgesloten, komt u in aanmerking voor accreditatiepunten. Indien u BIG-geregistreerd bent, worden uw punten direct na afronding van de module bijgeschreven in uw GAIA-dossier. Wanneer u niet BIG-geregistreerd bent, worden de punten handmatig bijgeschreven; dit kan enkele weken duren. Voor vragen over de toekenning van uw punten kunt mailen naar nascholing@springer.com
-
Ik ben een Belgische zorgprofessional, kom ik ook in aanmerking voor accreditatiepunten?
Bij registratie op MedNet kunnen Belgische zorgprofessionals hun RIZIV nummer doorgeven. Na het afronden van de nascholing kunnen zij hun bewijs van deelname downloaden en vervolgens zelf regelen dat hun accreditatiepunten worden bijgeschreven.