Spot the Dot en Stichting Melanoom slaan de handen ineen en lanceren de Nederlandse editie van de Faster than Skincancer campagne. De positieve en sportieve campagne benadrukt het belang van vroegtijdige opsporing van huidkanker en is specifiek gericht op melanoom.
Bewustwording over het controleren van je eigen huid op verdachte plekjes is essentieel. De eigentijdse campagne brengt deze belangrijke boodschap over en door te werken met betrokken ambassadeurs, sluit de campagne goed aan bij de belevingswereld van de jongere doelgroep.
Dermatoloog en Mohs-chirurg dr. Göran van Rooijen, bekend van het tv-programma “Bad Skin Doctors” op TLC en melanoompatiënt Raquel Hulzebos zijn de gezichten van de campagne. Van Rooijen: “Ik zie elke dag de schade van de zon op de huid van mijn patiënten. Natuurlijk willen mensen genieten van de zon en vitamine D-aanmaak stimuleren, maar er moet meer bewustwording komen over de risico’s van de zon en hoe je je eigen huid kan controleren.”
Bron: Stichting Melanoom