Een website met praktische informatie, een gratis toolbox en de mogelijkheid tot anoniem testen. Maar ook ‘boy scouts’ die op feesten in gesprek gaan, advertenties na Pride-bijeenkomsten op datingsites en promotie bij fetisj-shops. De campagne NoMoreC is gemaakt voor, maar vooral door de gemeenschap.
Het dak gaat eraf in de Maassilo Rotterdam. Na de Pride in de havenstad is de avond en de nacht gereserveerd voor Cocktail Party. Eén groot feest met voor ieder wat wils in muziek- en feeststijl: van harde techno tot burleske jaren 70-pop. Tussen de dansende en extravagant uitgedoste menigte lopen ook de boy scouts van NoMoreC. “Zij hebben gratis toolboxen bij zich met producten die kunnen helpen om het risico op hepatitis C te verkleinen”, vertelt promovenda Tamara Prinsenberg, verbonden aan de GGD Amsterdam. “Met ludieke acties en quizzen gaan zij het gesprek aan en adviseren ze mannen die seks hebben met mannen (MSM) om op de website te kijken voor advies op maat of een anonieme test.”